Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Άρθρο για τη θέση ενός πολίτη για τη σημερινή συγκέντρωση


Η θέση ενός πολίτη
Νίκος Βατόπουλος
Στις 6.30 σήμερα το απόγευμα θα είμαι στο Σύνταγμα. Το «Παραιτηθείτε», με την απρόσμενη δημοσιότητα που του έδωσε η ενορχηστρωμένη επίθεση της κυβέρνησης, έχει ήδη επιτύχει ένα στόχο: Να ενοχλήσει το καθεστώς. Θα είμαι εκεί ανεξάρτητα από την προσδοκία μου για την επιτυχία ή όχι της συγκέντρωσης. Επιτυχία είναι ότι οργανώνεται από πολίτες, όπως επιτυχία είναι ότι κάποιοι από εμάς έχουμε ευκαιρία για δημόσια διαμαρτυρία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι συν αυτώ, είτε οι ΑΝΕΛ είτε ο στρατός των παρατρεχάμενων αυλοκoλάκων, έχουν την εντύπωση ότι έχουν καταλάβει το κράτος. Η δυσθεώρητη γελοιότητα των πάσης φύσεως εξαγγελιών για τη νουθέτηση, την ηθική, το φρόνημα και την ανάδυση του «νέου Ελληνα», είναι απλώς μία πλευρά του καθεστώτος. Η άλλη πλευρά και η πιο σοβαρή είναι η αποστροφή προς τον κοινοβουλευτισμό, τον αστικό τρόπο ζωής, την πολυφωνία και την επί της ουσίας δημοκρατία. Και αυτό είναι το μείζον χαρακτηριστικό του ΣΥΡΙΖΑ. Αν βάλει, δε, κανείς όλη αυτήν τη γενικευμένη τρικυμία εν κρανίω σε ένα βάθρο διεθνούς ανυποληψίας και οικονομικής αναπηρίας, τότε γίνεται ακριβέστερος. Γι’ αυτό, θεωρώ υποχρέωσή μου, να είμαι παρών σήμερα στην πλατεία Συντάγματος.
Λίγη σημασία έχει αν με βρίσκει σύμφωνο το σύνθημα «Παραιτηθείτε» (αν και κάθε μέρα με ΣΥΡΙΖΑ είναι μία ακόμη μέρα καταστροφής). Λίγη σημασία έχει αν εκτιμώ ή όχι τους διοργανωτές (όσους όμως γνωρίζω τους εκτιμώ και τους χρωστάω χάρη για την αγωνιστικότητά τους). Οπως και λίγη σημασία έχει αν συμφωνώ με τον χρόνο διεξαγωγής της συγκέντρωσης. Σημασία έχει ο τρόπος με τον οποίο στέκομαι ως πολίτης σε μια δυνατότητα διαμαρτυρίας. Δεν είναι η θέση μου να σχεδιάσω μακροπρόθεσμα πολιτικά σχέδια. Αλλά η θέση μου είναι «να πάρω θέση». Και θέση παίρνω κατά της θεσμοθέτησης του κοινωνικού και πολιτικού εκχυδαϊσμού και της καταρράκωσης της ιδιωτικής οικονομίας.
Για όλα αυτά θα βρίσκομαι στο Σύνταγμα. Αν μπορούσα να το συνοψίσω θα έλεγα ότι όλο αυτό το κύμα διάβρωσης, ψεύδους και καταστροφής «χτίζει» κοινωνικά πρότυπα που αποστρέφομαι όχι λόγω εκκεντρικότητας, αλλά γιατί ιδεολογικά τα θεωρώ ύποπτα, ρηχά, επικίνδυνα και αυτοκτονικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ χτίζει ένα κοινωνικό πρότυπο, για το οποίο προϋπόθεση είναι η ιδεολογική υποταγή σε ένα νεφέλωμα παρωχημένου κρατισμού, αδιαφανούς δημοκρατίας και πνευματικού επαρχιωτισμού. Οσο περνούν οι μήνες, το «πρότυπο» αυτό γίνεται ολοένα και σαφέστερο και προκειμένου να υποστηριχτεί επικοινωνιακά απαιτεί ολοένα και πιο εξωφρενικά τεχνάσματα, λεκτικές ακρότητες και παραβιάσεις νομιμότητας.
Γι’ όλα αυτά, αλλά και για πολλά ακόμη, θα βρίσκομαι σήμερα στις 6.30 στο Σύνταγμα. Δεν έχω προσδοκίες. Εχω μόνο θέση. Και η θέση μου είναι να είμαι πολίτης τώρα που μου δίνεται η ευκαιρία.