Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Πολύ καλό άρθρο του Πρ. Παπηλιόπουλου για την τραγωδία της Σμύρνης


Η τραγωδία της Σμύρνης
Γράφει ο Πρόδρομος Παπαηλιόπουλος
(Πηγή : http://ellnews.gr)
Όταν βρεθώ ποτέ με συγγενείς μου, με καταγωγή τη Μικρά Ασία, η συζήτηση έρχεται καμιά φορά στην καταστροφή της Σμύρνης. Με κυριεύει πάντα μια λύπη που συνοδεύεται από απορίες.
Φυσικά δεν έχω ζήσει το παραμικρό, ήμουν αγέννητος. Έχω ακούσει από τη γιαγιά μου κάτι λίγα, όσο καταλάβαινα μικρός…   Έχω διαβάσει, έχω δει ντοκιμαντέρ...
Νομίζω ότι είναι σαν μια «πληγή» που δεν κλείνει...
Η μικρασιατική καταστροφή πάντα θα πληγώνει, για όσους Έλληνες θέλουν να έχουν μνήμη και κρίση, γιατί δυστυχώς υπάρχουν και αυτοί που δεν τους αφορά!
Μην περιμένετε να δείτε στα κανάλια, κάποιο αφιέρωμα αυτές της μέρες της μαύρης επετείου. Που να προλάβουν, τώρα έρχεται η lady Gaga… το iphone 6, υπάρχουν άλλα πιο «σοβαρά» θέματα. Στις 8 Σεπτεμβρίου μπήκαν οι Τσέτες στη Σμύρνη. Ήταν η αρχή του τέλους! Η αρχή της νίκης του Κεμάλ και του ξεριζωμού του Ελληνισμού της Ιωνίας με τρόπο βίαιο και αιματηρό, που περιγράφεται σε πολλά βιβλία όχι μόνο Ελλήνων που τα έζησαν, αλλά και σε αναφορές πρέσβεων που είδαν την καταστροφή με τα μάτια τους το 1922.
Χιλιάδες Έλληνες έχασαν τη ζωή τους, τις περιουσίες τους, έχασαν τη γη τους. Δεν θα μπω  στη διαδικασία να σχολιάσω πολιτικά λάθη και ενέργειες της εποχής. Όμως τα όσα έκαναν οι ορδές του Κεμάλ στην προκυμαία της Σμύρνης δεν μπορούν να χωρέσουν στον ανθρώπινο νου! Πριν από λίγα χρόνια διαβάσουμε για τον... συνωστισμό στη προκυμαία της Σμύρνης.  Άποψη της κας Μαρίας Ρεπούση, βουλευτού της ΔΗΜ.ΑΡ.
Χθες στη Βουλή, με 54 ψήφους υπέρ έναντι 42 «κατά» και 3 «παρών» υπερψηφίστηκε η επίμαχη ρύθμιση του αντιραστιστικού νομοσχεδίου που ορίζει ότι πέρα από τους αρνητές του Ολοκαυτώματος,  θα τιμωρείται πλέον και όποιος επιδοκιμάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται τις Γενοκτονίες των χριστιανών της Ανατολής που έχει αναγνωρίσει η Ελληνική Βουλή, (των Ποντίων, των Αρμενίων, των Μικρασιατών κλπ). Τη ρύθμιση ψήφισαν οι βουλευτές της  ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ – πλην της Μαρίας Ρεπούση που διαφοροποιήθηκε καταψηφίζοντας, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν. Προφανώς η κα Ρεπούση, εκτός από την Σμύρνη, δεν θα έχει ακούσει τίποτα για τους Ποντίους, τους Αρμένιους!!! Εντάξει για τους Μικρασιάτες, δεν θα της διηγήθηκε καμιά γιαγιά τι έζησε και δεν έχει άποψη… Σεβαστή η άποψη της, ζούμε σε Δημοκρατική χώρα.
Κάτι είναι λάθος όμως και ψάχνω να βρω τι… Η ιστορία; Εγώ που γράφω αυτές τις σκέψεις; Εκείνη που πιστεύει στον συνωστισμό στη Σμύρνη; Κάπου υπάρχει λάθος, αλλά πού;