Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Αντιδράσεις για την κατάργηση της απόσυρσης Ι.Χ.

Μεγάλο πλήγμα για τους εμπόρους αυτοκινήτων και τα χαμηλά στρώματα η κατάργηση της απόσυρσης Ι.Χ. αυτοκινήτων. Ανησυχία και σκεπτικισμός επικρατούν σε όσους είχαν προγραμματίσει να αγοράσουν αυτοκίνητο δίνοντας το παλιό για απόσυρση.

Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων φοβούνται «λουκέτο», αφού προβλέπουν δραματική μείωση των πωλήσεων, με αρνητικό αντίκτυπο και στα έσοδα του κράτους από τον Φ.Π.Α. και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης. Το επόμενο διάστημα η αγορά θα κινηθεί σε ακόμη χαμηλότερα νούμερα. Οι εισαγωγείς έχουν παραγγείλει αρκετές χιλιάδες καινούργια Ι.Χ., αφού υπολόγιζαν μέχρι το τέλος του έτους περίπου 30.000 πωλήσεις τον μήνα λόγω της αυξημένης ζήτησης και τώρα καλούνται να διαχειριστούν ένα στοκ, που θα βρει πολύ δύσκολα τελικούς αποδέκτες.

Κρίση αναμένεται να γνωρίσουν όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτων και ιδιαίτερα τα μοντέλα με κινητήρες δύο λίτρων και άνω, τα οποία ήταν μεν ολιγάριθμα, συνεισέφεραν όμως περίπου το 40% των εσόδων του κράτους από τον κλάδο των αυτοκινήτων λόγω του υψηλού Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α.

Η κατάργηση της απόσυρσης θα επηρεάσει κυρίως τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα και όχι τους πλούσιους πολίτες. Όποιος είχε χρήματα να αγοράσει ένα αυτοκίνητο της τάξης των 50.000 - 60.000 ευρώ, δεν βασιζόταν στα 2.000 έως 3.000 ευρώ που θα είχε όφελος από την απόσυρση, αντίθετα με εκείνον που θα σχεδίαζε να αγοράσει ένα μοντέλο αξίας γύρω στα 12.000 έως 15.000 ευρώ. Γιατί καταργήθηκε όμως η απόσυρση αυτοκινήτων;

Οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσαν το οριστικό τέλος στο μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων για τρεις κυρίως λόγους:

1. Το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, καθώς όχι μόνο δεν ενθαρρύνει την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά ενισχύει την τάση του έλληνα να αγοράζει αυτοκίνητα.

2. Η απόσυρση δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα επωφελούνταν από την αύξηση κερδών.

3. Το μέτρο της απόσυρσης έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος. Το ετήσιο κόστος εκτιμάται σε 400 εκατομμύρια ευρώ.

Τι θα γίνει με όσους έχουν ήδη αποσύρει τα Ι.Χ. τους; Μέχρι στιγμής, 63.000 αυτοκίνητα – σε σύνολο 730.000 προς απόσυρση οχημάτων – έχουν οδηγηθεί για ανακύκλωση, αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν ακόμη πληρωθεί, επειδή έχει «μπλοκάρει» - λόγω έλλειψης χρημάτων – ο κωδικός στην Εφορία. Ωστόσο, όσοι έχουν αποσύρει ως σήμερα τα αυτοκίνητά τους, θα τύχουν των ευεργετημάτων του προηγούμενου νόμου Σουφλιά και θα αποζημιωθούν κανονικά. Θα έχουν το δικαίωμα είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ, είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τι λένε όμως τα νούμερα;

Κόστος για κάθε απόσυρση: Κατά μέσο όρο 1.000 - 1.500 € για απόσυρση και 1000 € για κάθε αγορά αυτοκινήτου. Για κάθε αγορά 19% Φ.Π.Α., άρα κατ’ ελάχιστο 3000 € + φόρος ειδικής κατανάλωσης 1500 €.

Πώς προκύπτουν όμως τα 400 εκατομμύρια κόστος; Υπολογίστε και τα τυχόν κλεισίματα αντιπροσωπειών, απολυμένους εργαζόμενους (στο χώρο του αυτοκινήτου εργάζονται περίπου 70.000 οικογένειες), επιδόματα ανεργίας, σκασμένες επιταγές και βγάζετε το ισοζύγιο μόνοι σας. Αφού κόπτονται για το περιβάλλον, να επιβάλλουν τέλη βάση ρύπων. Έτσι όπως γίνεται χαρατσώνονται όσοι έχουν παλιά αυτοκίνητα, τα οποία πλέον δε μπορούν και να αποσύρουν.

Αλήθεια εκείνο το «Λεφτά υπάρχουν» που πήγε; Καταργήθηκε η ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους..., καταργήθηκε το νομοσχέδιο για την ανακαίνιση των παλαιών οικιών σε κουφώματα μονώσεις..., η απεργία στον Ο.Λ.Π. ξαναρχίζει..., πάρε και μια έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις…, έχει και συνέχεια … μάλλον!!!

ΥΓ1. Ο Κωστάκης ενημέρωσε: ο λύκος είναι στα αρνιά, αλλά κανείς δεν άκουσε!

ΥΓ2. Οι 100 ημέρες είναι κοντά… υπομονή!

ΥΓ3. Wiltzer, καλώς ήρθες στην παρέα μας….

Να είστε όλοι υγιείς.

ΡΕΦΕΡΙ